Bemöta kunder

Öka chanserna till att inleda en chatt med dina besökare. Gör din chatt mer synlig genom att använda "Eye-Catchers" och chattknappar. Bjud in dina kunder automatiskt genom funktionen "Invitations"

Automatik

LiveChat kan upptäcka när besökare utför vissa aktiviteter på din webbplats och initiera inbjudningar till att chatta baserat på dessa aktiviteter. Exempelvis kan du konfigurera LiveChat så att ett erbjudande om hjälp visas om kunden har besökt dina FAQ-sidor enligt ett visst mönster.

Till skillnad från grundinställningen av LiveChat så visas allt relaterat till välkomstbesked helt automatiskt. Det enda du behöver göra när det väl är på plats är att besvara de chattar som genereras av dina välkomstbesked. Med andra ord, du visar helt enkelt lite tydligare att du finns där, redo att hjälpa till, om dina besökare gör en viss sak på webbplatsen.

Gruppera dina kunder

Gruppera dina kunder som kommer till din webbplats. LiveChat hjälper dig att identifiera vilka kunder som är ute efter att köpa något, vilka som behöver support och vilka som är återkommande kunder. Det innebär att du alltid kan styra dina chattar till den person i din organisation som är bäst lämpad att hantera dem.

Eye-catchers

Säkerställ att dina besökare alltid ser att du finns tillgänglig via chatt genom att använda färdiga, eller egna, Eye-catchers. En eye-catcher är exempelvis en bild om drar lite extra uppmärksamhet till din chatt.

Chatt på Facebook

Skapa en chattfunktion direkt på din Facebook sida som öppnar en ny kanal som din kunder kan använda direkt från Facebook. Dina handläggare besvarar chattar från Facebook på samma sätt som övriga chattar som kommer direkt från din webbsida.

Personligt

Som ett komplement till de automatiska välkomstbeskeden så kan du även skapa personliga välkomstbesked i realtid till de kunder som besöker din webbplats.

Den här funktionen innebär att du kan bevaka din webbplats efter värdefulla besökare som kanske riskerar att lämna utan att chatta med dig.

Tickets

Även när du gjort kväll och inte längre är tillgänglig så kan LiveChat samla frågor från dina besökare på din webbplats. När du loggar ur kan chatten ändra utseende och istället bli till ett formulär som du designar efter tycke och smak.

Genom att använda formuläret kan kunder ställa frågor i form av tickets som du senare kan hantera när du är tillbaka och inloggad i LiveChat igen.

Routing av chattar.

Chattar i LiveChat kan antingen routas automatiskt till den bäst lämpade handläggaren i din organisation alternativt plockas manuellt av dina handläggare från en kö.

Algoritmen tilldelar chattar så jämt och effektivt som möjligt. Du kan sätta en begränsning på hur många samtidiga chattar som en handläggare kan hantera. När den begränsningen nås kommer handläggare inte längre att få nya chattar förrän någon av de pågående chattarna har avslutats. Återkommande besökare fördelas till de handläggare som de chattat med tidigare för att göra dialogen mer personlig. Alla övriga chattar hanteras i de chattköer som du skapat.

När du använder manuell routing går alla chattar direkt till din kö och handläggarna ansvarar själva för att plocka chattar manuellt. Du kan valfritt välja vilka besökare som du vill chatta med.

Chattruta

Livechat erbjuder dig två möjligheter för hur din chatt visas på din webbplats. Antingen kan du använda dig av den integrerade varianten som följer dina besökare när de byter sida på din webbplats. Den fungerar utmärkt om du vill vara tillgänglig på alla dina webbsidor och väl synlig för kunden. Alternativt så startas chatten i en pop-up i en separat webbläsare. Använd det här alternativet om du vill hålla isär din chatt och din webbsida.

Fler funktioner

Starta en gratis testperiod!

5 minuter för att komma igång, testa licensnivån Team under 14 dagar, ingen betalningsinfo behövs