Chattverktyg

Att chatta med LiveChat är enkelt. Dina handläggare får alla verktyg och den information de behöver för att enkelt och smärtfritt kunna hjälpa dina besökare via chatt.

Tjuvkika

Du kan i praktiken se vad kunden tänker genom att använda LiveChat. Det besökaren skriver i chatten är synligt för agenten även om besökaren inte har ”skickat” meddelandet.

Det innebär att handläggaren i ett tidigt skede hinner förbereda sig på det meddelande som strax kommer från besökaren samt även kunna hantera det som kunden inte skickar.

Standardsvar

Du behöver inte skriva samma sak gång efter gång. Arbeta smart genom att skapa standardsvar som dina handläggare kan välja när de chattar genom att ange kortkommandon.

Spara tid genom att förbereda svar på de vanligaste frågorna exempelvis färdiga länkar till mer information.

Besöksinformation

LiveChat kan ge dina handläggare all den information som behövs för att kunna hjälpa dina besökare. Exempelvis kan information visas om vad kunden är intresserad av, vart kunden kommer ifrån och även information från externa system och databaser.

Varje chatt kan även inledas med en pre-chat survey där kunden kan svara på ett antal frågor som förbättrar den fortsatta hanteringen av chatten, exempelvis e-post, kund-id, order-id eller någon annan information som är värdefull.

Taggar

Att tagga chattar ger dig helt nya möjligheter att jobba med statistik och data i efterhand. Genom att knyta en enkel tag till en chatt som beskriver vad chatten handlar om så kan dessa taggar senare nyttjas till att ta fram statisk baserat enbart på den/de taggar som du är intresserad av.

Exempelvis du kanske vill se alla chattar som är märkt med ”avbeställning”.

Dela filer

Både dina handläggare och dina besökare kan dela filer med varandra. Det finns inget behov för att maila filer eller använda andra fildelningstjänster. Det räcker med att dra en fil till chattrutan för att den skall levereras.

Använder du dropbox för att hantera filer så finns det en färdig integration för det som.

Chatthistorik

Alla chattar lagras i ett arkiv och kan hämtas i efterhand. Genom att använda den smarta filtreringen så kan du hitta konversationer som innehåller speciella frasar, vem som har hanterat den, tidpunkter etc.

Tidslinje

När du hanterar återkommande kunder så vill du se tidigare konversationer och vem som har hanterat chatten. Med hjälp av LiveChat finns alla tidigare chattar tillgängliga i en tidslinje, så det finns inget behov av att växla till arkivet för att se tidigare kommunikation.

Leveransstatus

LiveChat informerar dig och besökaren tydligt om när ett meddelande har levererats och lästs.

Leveransstatus gör att konversationen flyter och att onödiga meddelanden undviks.

Fler funktioner

Starta en gratis testperiod!

5 minuter för att komma igång, testa licensnivån Team under 14 dagar, ingen betalningsinfo behövs