Verktyg för e-handel

LiveChat är ett perfekt vertyg för e-handel. Du kommer automatiskt kunna identifiera potentiella kunder och ta hand om dem samtidigt som du kan använda LiveChats statistik för att se hur mycket försäljningen ökar med hjälp av chatt.

Mål

Du kan spåra alla chattar som leder till en försäljning genom att använda funktionen ”Goals”. Du kan sätta upp regler över vilka fördelaktiga beteenden som du vill uppnå. Exempelvis en försäljning eller registrering och automatiskt knyta dessa till en chatt. När som helst ett mål uppnås under en chatt så kommer LiveChat att notifiera dig.

Mål är det bästa sättet att beräkna ROI på dina chattar. Mål fungerar också bra om dina handläggare arbetar på provision baserat på försäljning – du kommer då automatiskt att se hur många försäljningar respektive handläggare har bidragit till.

Säljstöd

LiveChat visar värdefull information till dina handläggare direkt i chattapplikationen. Exempelvis vad som lett kunden till din webb samt från vilket geografiska ställe kunden befinner sig på.

Utöver det så kan du använda någon av våra färdiga integrationer (eller bygga en egen) för att hämta detaljerad kundinformation från exempelvis databaser och kundsystem

Kampanjer

Genom att använda de funktioner som redan finns i LiveChat så kan du direkt hitta besökare på din webb som kommer via specifika kampanjer och landningssidor. Perfekt för att hitta igen de besökare som du vill lägga lite extra energi på.

Integrationer

Använd någon av våra färdiga integrationer för att ansluta LiveChat till det säljstödsystem du redan använder. Vi har ett flertal plugins för de vanligaste systemen för e-handel samt även plugins för analysverktyg och CRM-system. Exempelvis så kan du se hur LiveChat påverkar dina besökare direkt i Google Analytics.

Fler funktioner

Starta en gratis testperiod!

5 minuter för att komma igång, testa licensnivån Team under 14 dagar, ingen betalningsinfo behövs