Kundnöjdhet

Se hur nöjda dina kunder är. De kan lämna ett betyg direkt efter att de har avslutat en chatt eller en ticket alternativt så kan du samla mer information om deras nöjdhet genom att ställa fler frågor när du har hanterat ärendet.

Betyg på chatt

Närsomhelst under en chatt kan dina kunder betygsätta chatten genom den enkla funktionen ”Tummen upp” eller ”Tummen ned”. Betygen visas för dina handläggare, och de får direkt återkoppling om kunden är nöjd eller ej.

Det finns även skräddarsydda rapporter i LiveChat enbart för att visa kundnöjdhet. Det går även att filtrera fram chattar från arkivet baserat på vad kunden har satt för betyg, det kan exempelvis vara bra när du vill plocka fram alla chattar där kunden varit nöjd och använda den kunskapen om hur du skall hantera framtida chattar.

Kommentarer

När dina besökare betygsätter en chatt så har de även möjlighet att lämna en enklare kommentar så att du bättre förstår bakgrunden till kundens betygsättning.

Betyg på tickets

Kunder kan även sätta betyg på tickets. De kunder som du valt att hantera via tickets har möjligheten att ge betyg och kommentarer efter att ärendet har blivit löst.

För att öka antalet betyg så kan en automatisk fråga om att betygsätta chatten skickas till dina kunder när ärendet är löst.

Kundundersökning

Du kan även samla in mer information efter varje chatt genom att använda funktionen ”Post-chat surveys”. Använd funktionen för att genomföra en mer detaljerad undersökning, exempelvis enligt den befintliga NPS (graderade skalor) som du har eller helt enkelt be kunden lämna mer detaljerade kommentarer.

Statistik

Använd LiveChats statistik för att se hur ni levererar och vad dina kunder tycker. Du kan se hur dina team fungerar genom att ta del av en summering över deras aktiviteter. Använd statistiken till att förbättra ditt arbetssätt och hur du hanterar dina besökare.

Fler funktioner

Starta en gratis testperiod!

5 minuter för att komma igång, testa licensnivån Team under 14 dagar, ingen betalningsinfo behövs