1

För dina kunder

Chat kan alltid vara tillgänglig för dina kunder

Kunder kan när som helst starta en dialog med dig när de surfar på din webbplats. Installerar du LiveChat på flera webbplatser så ökar du din kontaktyta och tillgänglighet.

LiveChat Tour: For customers

Var proaktiv i kommunikationen med dina kunder

Ta det första steget till en dialog genom att bjuda in besökare till en chat. “Greetings” kan automatiskt skickas som visar dem att du är tillgänglig och redo att hjälpa till.

LiveChat Tour: Engage customers on your website

feedback från kunder och använd informationen för att bli bättre

Feedback från dina chattar visar dig vilken del av din kundservices om kan förbättras.

LiveChat Tour: Get graded by customers

beröm genom fantastisk kundservice

Kunder som är imponerade av din kvalitét kan sprida informationen på sociala medier genom att använda “dela”-funktionen i chatfönstret.

LiveChat Tour: Earn praise

Anpassa chatfönstret i linje med ditt företags profil

Ändra layouten på ditt chatfönster genom att lägga till ditt företags logotyp, ändra färger, ändra form eller till och med egen CSS.

LiveChat Tour: Give your chat a custom look
2

För dina handläggare

LiveChat Tour: For Agents

Fokus på enkelhet och snabbhet

Färger på dina chattande kunder visar vilken kund som behöver din uppmärksamhet.

LiveChat Tour: Speed of response

Lös kundärenden snabbt och effektivt

Använd de inbyggda verktygen för att ge en effektiv service. De vad kunderna skriver innan de skickar det och svara på vanliga frågor med redan förberedda standardsvar.

LiveChat Tour: Solve customer cases quickly

Scrolla up för att se historiken från tidigare chattar

Du kan enkelt se tidigare chattar genom att scrolla upp. Det ger dig historiken som kan vara nödvändig för att besvara kundens fråga.

LiveChat Tour: History of previous chats

Använd tickets för att vara tillgänglig dygnet runt

Ge dina kunder möjligheten att kontakta dig via tickets även när du inte är tillgänglig för chat. Du återkopplar till dina kunder så fort du är online igen.

LiveChat Tour: Tickets - the first step towards 24/7 support

Använd LiveChat med verktyg som du redan använder för en extra bra kundservice

Lägg till dina chattar i ditt befintliga kundsystem genom ett antal integrationsmöjligheter. Anslut en mängd verktyg genom de färdiga integrationer som finns i systemet

LiveChat Tour: Tools

Avsluta dina ärenden från kontoret eller när du är på språng

Program och appar för Windows, Mac, iOS och Android hjälper dig att leverera service var som helst och när som helst.

LiveChat Tour: Applications
3

För ledare i organisationen

Få en överblick över din kundservice i realtid

Ta del av en tydlig bild över hur din kundservice fungerar genom omfattande statistik, i realtid.

LiveChat Tour: For managers

Skapa och bemanna
dina team

Lägg till nya användare, ge dem rättighter och ange vilka tider de skall jobba.

LiveChat Tour: Build and manage your support team

Samarbeta med dina medarbetare
för att förbättra kvalitén på dina chattar

Följ upp den service som dina medarbetare ger genom personlig statistik. Träna med skarpa kunder genom att assistera dina handläggare i realtid när de chattar.

LiveChat Tour: Check on the quality of service

En tydlig överblick över din effektivitet

Använd detaljerade rapporter direkt i LiveChat för att följa upp din verksamhet alternativ exportera data till excel eller andra databaser.

LiveChat Tour: Reports
  • Satisfaction stats

    Se kundnöjdheten direkt i LiveChat.

  • Total chats

    Antalet chattar som hanterats under en specificerad period.

  • Solved tickets

    Antalet tickets som har hanteras av organisationen.

  • Ticket sources

    Översikt över var dina tickets har skapats.

  • First response time

    Mät reaktionstiden för chattar och tickets.

  • New tickets

    Antalet ticket som skapats då ärendet inte hanterats via chat.

  • Queue waiting times

    Genomsnittlig kötid för de chattar som hamnat i kö.

  • Goals

    Mät hur många chattar som skapat nya leads eller försäljningar.

  • Queued visitors

    Antalet kunder som har väntat i kö för att chatta.

  • Availability

    Tillgängligheten för din chatt på webbsiten.

  • Resolution time

    Ärendehanteringstid för dina tickets.

  • Export

    Schemalägg rapporter som automatiskt skickas via mail.

Start free LiveChat trial!