För stora och små företag

5 minuter för att komma igång, testa licensnivån Team under 14 dagar, ingen betalningsinfo behövs

Starter

Mindre verksamheter

LiveChat pricing plans
$

16

/mån

Pris per agent
betalas årsvis

eller $19 månadsvis

60-dagars chatthistorik

All chatthistorik lagras i 60 dagar.

Enklare visuell anpassning

Anpassning är begränsad till val av tema och färg av chattfönstret.

Ärendehantering

Inbyggt ärendehanteringssystem där du kan skapa, hantera och följa upp krångliga ärenden som inte går att lösa i samband med chatten. Du kan även hantera inkommande e-mail som tickets samt använda ticketformulär när chatten inte är öppen.

Datasäkerhet

Säker 256-bit SSL kryptering för besökare och agenter som ansluter till LiveChat.

Team

Verksamheter och organisationer

LiveChat pricing plans
$

33

/mån

Pris per agent
betalas årsvis

eller $39 månadsvis

Obegränsat chathistorik

All chatt-historik sparas

Komplett visuell anpassning

Full anpassning. Val av tema, färger, synlighet och position av chattfönstret. Du kan även anpassa standardtexter och logo.

Ärendehantering

Inbyggt ärendehanteringssystem där du kan skapa, hantera och följa upp krångliga ärenden som inte går att lösa i samband med chatten. Du kan även hantera inkommande e-mail som tickets samt använda ticketformulär när chatten inte är öppen.

Datasäkerhet

Säker 256-bit SSL kryptering för besökare och agenter som ansluter till LiveChat.

Enklare statistik

Chatt- och ticketstatistik samt en daglig summering över ditt kontos aktiviteter

Handläggargrupper

Du kan skapa grupper för olika delar av din organisation. Med hjälp av grupper så kan du göra så att chattar av en viss typ automatiskt hamnar hos en grupp med rätt kompetens.

Hantera flera varumärken

Du kan ha LiveChat på flera webbsidor. Du kan anpassa utseendet individuellt per webbsida.
Populär

Business

Större verksamheter

LiveChat pricing plans
$

50

/mån

Pris per agent
betalas årsvis

eller $59 månadsvis

Obegränsat chathistorik

All chatt-historik sparas

Komplett visuell anpassning

Full anpassning. Val av tema, färger, synlighet och position av chattfönstret. Du kan även anpassa standardtexter och logo.

Ärendehantering

Inbyggt ärendehanteringssystem där du kan skapa, hantera och följa upp krångliga ärenden som inte går att lösa i samband med chatten. Du kan även hantera inkommande e-mail som tickets samt använda ticketformulär när chatten inte är öppen.

Datasäkerhet

Säker 256-bit SSL kryptering för besökare och agenter som ansluter till LiveChat.

Avancerad statistik

Komplett statistik för chattar, ärenden, bemanning och hanteringstider. Möjlighet till engångsrapporter samt även schemalagda rapporter.

Handläggargrupper

Du kan skapa grupper för olika delar av din organisation. Med hjälp av grupper så kan du göra så att chattar av en viss typ automatiskt hamnar hos en grupp med rätt kompetens.

Hantera flera varumärken

Du kan ha LiveChat på flera webbsidor. Du kan anpassa utseendet individuellt per webbsida.

Bemanningsprognos

En rapport som visar hur många agenter du behöver för att hantera dina chattvolymer

Schemaläggning av agenter

Skapa scheman för dina handläggare för att få enklare övergångar mellan skiften

Enterprise

Fortune 500 företag

LiveChat pricing plans Kontakta oss

Individuellt avtal
med årsvis betalning

Obegränsat chathistorik

All chatt-historik sparas

Komplett visuell anpassning

Full anpassning. Val av tema, färger, synlighet och position av chattfönstret. Du kan även anpassa standardtexter och logo.

Ärendehantering

Inbyggt ärendehanteringssystem där du kan skapa, hantera och följa upp krångliga ärenden som inte går att lösa i samband med chatten. Du kan även hantera inkommande e-mail som tickets samt använda ticketformulär när chatten inte är öppen.

Datasäkerhet

Säker 256-bit SSL kryptering för besökare och agenter som ansluter till LiveChat.

Avancerad statistik

Komplett statistik för chattar, ärenden, bemanning och hanteringstider. Möjlighet till engångsrapporter samt även schemalagda rapporter.

Handläggargrupper

Du kan skapa grupper för olika delar av din organisation. Med hjälp av grupper så kan du göra så att chattar av en viss typ automatiskt hamnar hos en grupp med rätt kompetens.

Hantera flera varumärken

Du kan ha LiveChat på flera webbsidor. Du kan anpassa utseendet individuellt per webbsida.

Bemanningsprognos

En rapport som visar hur många agenter du behöver för att hantera dina chattvolymer

Schemaläggning av agenter

Skapa scheman för dina handläggare för att få enklare övergångar mellan skiften

Dedikerat säljkontakt

Du tilldelas en egen account manager som kommer hjälpa dig med allt från att komma igång med LiveChat till hur du bäst använder systemet över tid.

Utbildning

Utbildning som lär dina agenter hur du effektivt jobbar med LiveChat samt hur du bäst implementerar systemet i din verksamhet.

Support för utvecklare

Våra utvecklare hjälper dig med hur du bäst implementerar LiveChat och hur du integrerar med befintliga lösningar i din organisation.

Assistans kring säkerhet

Våra specialister hjälper dig med "best practice" kring säkerhet och LiveChat.

Single Sign-On (SSO)

LiveChat är förberedd för integration till företags- eller molntjänster (baserad på SAML 2.0)

Används av mer än 28 000 företag världen över

Jämför våra olika licensnivåer

Upptäck skillnaderna mellan de olika licensnivåerna och lär dig mer om vår produkt.

Starter

Team

Business

Enterprise

Priser

Pris /månad (betalas årsvis)

$16 per agent
$33 per agent
$50 per agent
Kontakta oss

Pris /månad (betalas månadsvis)

$19 per agent
$39 per agent
$59 per agent
-

Chatt och monitorering

Applikationer Ett antal program för webben, datorn eller mobila enheter. Ta en titt under "Applikationer" i menyn för att läsa mer

Standardsvar Med hjälp av standardsvar så kan du återanvända förberedda textmassor med hjälp av korta "taggar" direkt under en pågående chat

Formulär före- och efter chatt Samla värdefull information innan- eller efter en chatt

endast standard

Formulär vid stängd chatt Ta emot meddelanden när du inte är tillgänglig för att hantera chattar (hanteras som ärenden i LiveChat)

endast standard

Betygsättning på handläggare Dina besökare har möjlighet att betygsätta den agent som har hjälpt dem

Detaljer om besökare Detaljerad information om dina besökare, exempelvis namn, e-post, geodata, vilken sida de besökt etc.

Support för flera webbsiter Du kan ha din chatt på flera webbsiter utan extra kostnad

Realtidsloggning av besökare Antalet besökare som du kan monitorera i realtid

upp till 400
upp till 400
upp till 1000
upp till 1000

Vidarebefordring av chatt Handläggare kan vidarebefordra pågående chattar till andra handläggare om en annan kompetens behövs för att lösa ärendet

Tagga chattar Tilldela taggar till chattar för att senare hitta dem enklare i chatthistoriken

Fildelning Dela exempelvis instruktioner, filmer, pdf:er etc. med dina besökare. Du kan även ta emot filer från de du chattar med.

"Smart routing" av chatt Smart fördelning av chattar mellan dina agenter

Manuell oruting av chatt Alla besökare hamnar i en kö. Chattar plockas manuellt av dina handläggare

Schemaläggning av agenter Schemalägg dina agenter för en smidig övergång mellan exempelvis skift.

Ärendehantering

Ärendehantering Tilldela tickets till handläggare, använd den innehållsrika dashboarden för att hålla koll på det aktuella läget

Ärenden från chatt Skapa tickets direkt från en chatt eller från chatthistoriken

Ärenden från e-post Vidarebefordra din e-post till LiveChat i form av tickets för att hantera alla dina ärenden på ett och samma ställe.

Formulär när chatten inte är tillgänglig Meddelanden som lämnas när du inte är tillgänglig sparas automatiskt som ärenden i LiveChat

Tagga ärenden Gruppera liknande ärenden och hantera dem enklare genom att använda dig av taggar.

Automatiserad uppföljning För att underlätta hanteringen av väntande ärenden så skickas det automatiskt ut påminnelser när det gått 3 dagar utan återkoppling. Efter 7 dagar så skickas det ut ett meddelande om att ärendet har ändrat status till "Resolved".

Statistik och rapporter

Daglig summering. En summering över dina handläggares aktiviteter som visar hur bra de hanterar chattar

LiveChat Dashboard En summering över de viktigaste nyckeltalen för LiveChatt

Hämta rapportdata via API Använd LiveChats API för att hämta information och använda informationen i andra sammanhang.

Enklare chattstatistik Grundläggande information om din LiveChat så som antal chatt, tillgänglighet och kundnöjdhet.

Statistik ärendehantering Mät effektiviteten och få en tydlig bild över dina ärenden.

Statistik av taggar Du kan filtrera statistik baserad på taggar som angetts.

Interaktiva rapporter Du kan klicka dig vidare i rapporterna för att få fram underliggande data

Statistik för agentgrupper Filtrera din statistik baserat på grupper för att exempelvis se hur det går för en specifik avdelning

Bemanningsprognos Baserad på historisk data så kan du se hur många agenter som behövs vid vissa tidpunkter för att effektivt kunna hantera dina besökare.

Handläggaraktivitet Den här rapporten visar när agenter är tillgängliga för chatt vid en viss tidpunkt. Rapporten ger dig möjlighet att hålla koll på agenters status och visar det grafiskt.

Schemalagda rapporter Du kan skapa schemalagda rapporter för valda delar av din verksamhet. Rapporterna kan levereras i flera olika format, bland annat CSV, TSV, XLS etc.

First response time Rapporten visar hur lång tid det tar i snitt för agenter att besvara inkomna chattar.

Average response time Se hur lång tid det tar för dina agenter att besvara meddelanden i pågående chattar. Rapporten ger en bra bild över effektiviteten hos din personal.

E-handel

Mål Skapa mål som du vill uppnå under dina chattar, exempelvis försäljning, registrering etc. och följ hur många konverteringar dina chattar genererar.

Spåra försäljning Du kan knyta orderinformation och värde till dina chattar när de leder till en försäljning. Då kan du senare följa upp hur mycket värde dina chattar genererar genom att titta igenom historiken samt att kolla i rapporten "Sales Tracker report".

Bemötande

Automatiserade välkomstmeddelande Dina besökare kan automatiskt få ett erbjudande om att chatta och chatten kan även startas automatiskt.

1 välkomstmeddelande

Proaktiv chatt Var proaktiv och var den som inleder en chatt, jämför med att du går fram till en kund i din butik. Är extremt värdefullt i vissa scenarion.

Chatt anpassad för mobil Dina besökare kan problemfritt chatta med dig från dator, mobil eller platta.

"Eye-catcher" Med hjälp av färglada "eye-catchers" visar du att du är tillgänglig och kan på så sätt generera fler chattar med dina besökare.

endast standard

Statistik Tydlig statistik över din effektivitet och kundnöjdheten.

Säkerhet

256-bit SSL säker anslutning Vi säkrar våra anslutningar till LiveChat med hjälp av SSL-kryptering

Betrodda domäner Säkerställ så att din chattkod inte läggs på siter som inte kontrolleras av dig.

Lista över spärrade besökare Du kan hantera listor med spärrade användare som är blockerade från att chatta med dina agenter. Du kan hantera ip-adresser och bestämma hur länge en besökare skall vara spärrad.

Maskning av kreditkortsnummer Kreditkortsnummer är inte synlig vid chatt och de sparas inte i chatthistoriken

Inloggning med Google-konto Du kan använda ditt Google-konto för att logga in i LiveChat, då slipper du hålla reda på ytterligare ett lösenord.

2-stegsverifiering Förbättra din säkerhet genom att använda Google:s 2-stegsverifiering när du loggar in.

Begränsad åtkomst Du kan begränsa åtkomst till din LiveChat till specifika ip-adresser.

Ändringshitorik Lista över alla större förändringar som skett i LiveChats inställningar. Skickas efter önskemål.

Assistans kring säkerhet Våra specialister hjälper dig med "best practice" kring säkerhet och LiveChat.

Single Sign-On (SSO) LiveChat är förberedd för integration till företags- eller molntjänster (baserad på SAML 2.0)

Anpassning

Översättning av chattfönstret LiveChat har översatts till 39 språk.

endast standardöversättning

Val av språk Du kan låta dina besökare välja språk i början av dina chattar.

Stöd för "höger till vänster" chatt LiveChat window offers native support for right-to-left languages, like Arabic and Hebrew. No need to dabble in CSS customization!

Pop-up eller inbyggt chattfönster. Du kan använda chattfönster som öppnas direkt på din webbsida alternativt i ett nytt fönster.

Endast integrerad chatt

Teman Välj någon av de redan tillgängliga mallarna för chattfönstret för att få det att smälta in på din webbsida

CSS-anpassning av chattfönstret Du kan anpassa utseendet för ditt chattfönster och ändra funktioner med hjälp av CSS.

Egen logo i chattfönstret Du kan anpassa ditt chattfönster efter din profil genom att ladda upp en egen logo.

Chattknappar Välj bland ett antal färdiga chattknappar eller ladda upp egna för att skapa fler chattar

"White label" Med hjälp av CSS så kan du ta bort informationen "Powered by LiveChat" från chattfönstret.

Anpassning för flera varumärken Om du använder LiveChat på flera webbsiter så kan du anpassa utseendet för respektive site separat.

Organisation

Monitorering Pågående chattar kan monitoreras för att träna nya agenter och för att säkerställa kvaliteten i chattarna.

Handläggarroller Du kan tilldela administrativa behörigheter till specifika användare.

Agentgrupper Fördela dina handläggare i grupper/teams baserat på kompetens eller organisationstillhörighet

Tidsgräns för inaktivitet Om en agent inte svarar i en pågående chatt så kan LiveChat automatiskt vidarekoppla chatten till en annan agent. Du bestämmer själv hur lång tid du vill låta dina kunder vänta.

Integrationer

Addons/Plugins Vi har ett stort antal appar och plugins från andra företag som går att ladda ner och använda i samband med dina chattar. Allt fårn CRM-system, e-handelsplattformar och helpdesk-lösningar.

Sociala medier Användbara integrationer till sociala medier håller samman din kommunikation.

API Genom att använda vårat API så kan du skapa egna integrationer till andra lösningar i din organisation.

Notifieringar Ramverk för att skapa egna notifieringar för dina integrationer

Support

Kunskapsdatabas En samling av artiklar om grunderna med chatt och hur du kan använda det för att hjälpa dina kunder

24/7/365 Support via chatt Du kan kontakta oss direkt via chat från systemet eller via vår webbsida.

24/7/365 Support via e-post Vår support är även tillgänglig via e-post. Om du har några frågor, skicka gärna ett mail till oss (på engelska) till adressen support@livechatinc.com.

24/7/365 Support via telefon Om du inte vill chatta eller maila med oss så kan du även ringa.

Utbildning Utbildning som lär dina agenter hur du effektivt jobbar med LiveChat samt hur du bäst implementerar systemet i din verksamhet.

Support för utvecklare Våra utvecklare hjälper dig med hur du bäst implementerar LiveChat och hur du integrerar med befintliga lösningar i din organisation.

Juridisk hjälp Våra jurister hjälper dig med analys om vad som krävs för att du skall kunna jobba med LiveChat i din organisation.

Årsvis fakturering Istället för att använda ett kreditkort så kan du betala LiveChat via årlig faktura

Egen kontaktperson Du får en utsett "accound manager" som tar ansvar för att du lyckas med din implementation av LiveChat samt hur du bäst jobbar med systemet över tid.

Historik

Chatthistorik Titta på all historik och sök efter specifika chattar

60-dagar

Chatten skickad via e-post Dina besökare kan få chatthistoriken skickat till sig via e-post när chatten har avslutats.

De vanligaste frågorna

Betalar jag för varje handläggare i LiveChat?

Ja, vi tar betalt för varje konto som skapas oavsett om agenten är inloggad eller ej (finns även andra alternativ, ta kontakt med oss för mer information)

Tillkommer det några extra kostnader?

Nej, det är inga extra kostnader som tillkommer utöver den kostnad du betalar per licens (seat).

Vad är en Licens/Seat?

Antalet licenser/seats avgör hur många handläggare som kan logga in i LiveChat samtidigt. Fler licenser innebär att fler handläggare kan logga in och hantera dina kunder.

Erbjuder ni även hjälp med att besvara chattarna?

Nej, vi tillhandahåller endast systemet för dina handläggare. Däremot har vi ett samarbete med H1 Communication AB, de kan hjälpa dig med alla typer av frågor avseende kundtjänst och teknisk support för din verksamhet.

Hur kan jag betala?

Du betalar enklast med hjälp av kreditkort. Tjänsten förlängs automatiskt efter varje betalningsperiod och du kan säga upp tjänsten när som helst. För större kunder och vid speciallösningar kan betalning erbjudas via faktura.

Kan jag få återbetalning av licenskostnaden?

Vi försöker att leverera enkla, schyssta och tydliga tjänster till alla våra kunder. Läs här under vilka omständigheter som du kan få återbetalning (ENG).

Går det att få några rabatter?

Absolut, du får 15% rabatt om du tecknar dina licenser för 12 månader.

Kan jag använda LiveChat på flera webbister?

Jajjamen, känn dig fri att använda LiveChat på hur många webbsiter du önskar. Respektive webbsite kan separeras för dina handläggare genom att använda funktionen grupper i LiveChat.

Våra supporthjältar är här för dig 24/7/365

När du behöver hjälp så kan du lita på våra supporthjältar. De är starka, de är snabba och de kommer hjälpa dig — oavsett tid på dygnet!

LiveChat customer support heroes

Starta en gratis testperiod!

Maximera din site och din kanaler för
sociala medier. Vänd besökare till sälj, kunder till lojala fans.

Testa gratis i 14 dagar Testa utan kreditkort