5 minuter för att komma igång, testa licensnivån Team under 14 dagar, ingen betalningsinfo behövs
Testa gratisMindre verksamheter
16
/månPris per agent
betalas årsvis
eller $19 månadsvis
60-dagars chatthistorik
All chatthistorik lagras i 60 dagar.Enklare visuell anpassning
Anpassning är begränsad till val av tema och färg av chattfönstret.Ärendehantering
Inbyggt ärendehanteringssystem där du kan skapa, hantera och följa upp krångliga ärenden som inte går att lösa i samband med chatten. Du kan även hantera inkommande e-mail som tickets samt använda ticketformulär när chatten inte är öppen.Datasäkerhet
Säker 256-bit SSL kryptering för besökare och agenter som ansluter till LiveChat.Verksamheter och organisationer
33
/månPris per agent
betalas årsvis
eller $39 månadsvis
Obegränsat chathistorik
All chatt-historik sparasKomplett visuell anpassning
Full anpassning. Val av tema, färger, synlighet och position av chattfönstret. Du kan även anpassa standardtexter och logo.Ärendehantering
Inbyggt ärendehanteringssystem där du kan skapa, hantera och följa upp krångliga ärenden som inte går att lösa i samband med chatten. Du kan även hantera inkommande e-mail som tickets samt använda ticketformulär när chatten inte är öppen.Datasäkerhet
Säker 256-bit SSL kryptering för besökare och agenter som ansluter till LiveChat.Enklare statistik
Chatt- och ticketstatistik samt en daglig summering över ditt kontos aktiviteterHandläggargrupper
Du kan skapa grupper för olika delar av din organisation. Med hjälp av grupper så kan du göra så att chattar av en viss typ automatiskt hamnar hos en grupp med rätt kompetens.Hantera flera varumärken
Du kan ha LiveChat på flera webbsidor. Du kan anpassa utseendet individuellt per webbsida.Större verksamheter
50
/månPris per agent
betalas årsvis
eller $59 månadsvis
Obegränsat chathistorik
All chatt-historik sparasKomplett visuell anpassning
Full anpassning. Val av tema, färger, synlighet och position av chattfönstret. Du kan även anpassa standardtexter och logo.Ärendehantering
Inbyggt ärendehanteringssystem där du kan skapa, hantera och följa upp krångliga ärenden som inte går att lösa i samband med chatten. Du kan även hantera inkommande e-mail som tickets samt använda ticketformulär när chatten inte är öppen.Datasäkerhet
Säker 256-bit SSL kryptering för besökare och agenter som ansluter till LiveChat.Avancerad statistik
Komplett statistik för chattar, ärenden, bemanning och hanteringstider. Möjlighet till engångsrapporter samt även schemalagda rapporter.Handläggargrupper
Du kan skapa grupper för olika delar av din organisation. Med hjälp av grupper så kan du göra så att chattar av en viss typ automatiskt hamnar hos en grupp med rätt kompetens.Hantera flera varumärken
Du kan ha LiveChat på flera webbsidor. Du kan anpassa utseendet individuellt per webbsida.Bemanningsprognos
En rapport som visar hur många agenter du behöver för att hantera dina chattvolymerSchemaläggning av agenter
Skapa scheman för dina handläggare för att få enklare övergångar mellan skiftenFortune 500 företag
Individuellt avtal
med årsvis betalning
Obegränsat chathistorik
All chatt-historik sparasKomplett visuell anpassning
Full anpassning. Val av tema, färger, synlighet och position av chattfönstret. Du kan även anpassa standardtexter och logo.Ärendehantering
Inbyggt ärendehanteringssystem där du kan skapa, hantera och följa upp krångliga ärenden som inte går att lösa i samband med chatten. Du kan även hantera inkommande e-mail som tickets samt använda ticketformulär när chatten inte är öppen.Datasäkerhet
Säker 256-bit SSL kryptering för besökare och agenter som ansluter till LiveChat.Avancerad statistik
Komplett statistik för chattar, ärenden, bemanning och hanteringstider. Möjlighet till engångsrapporter samt även schemalagda rapporter.Handläggargrupper
Du kan skapa grupper för olika delar av din organisation. Med hjälp av grupper så kan du göra så att chattar av en viss typ automatiskt hamnar hos en grupp med rätt kompetens.Hantera flera varumärken
Du kan ha LiveChat på flera webbsidor. Du kan anpassa utseendet individuellt per webbsida.Bemanningsprognos
En rapport som visar hur många agenter du behöver för att hantera dina chattvolymerSchemaläggning av agenter
Skapa scheman för dina handläggare för att få enklare övergångar mellan skiftenDedikerat säljkontakt
Du tilldelas en egen account manager som kommer hjälpa dig med allt från att komma igång med LiveChat till hur du bäst använder systemet över tid.Utbildning
Utbildning som lär dina agenter hur du effektivt jobbar med LiveChat samt hur du bäst implementerar systemet i din verksamhet.Support för utvecklare
Våra utvecklare hjälper dig med hur du bäst implementerar LiveChat och hur du integrerar med befintliga lösningar i din organisation.Assistans kring säkerhet
Våra specialister hjälper dig med "best practice" kring säkerhet och LiveChat.Single Sign-On (SSO)
LiveChat är förberedd för integration till företags- eller molntjänster (baserad på SAML 2.0)Används av mer än 28 000 företag världen över
Testa gratisUpptäck skillnaderna mellan de olika licensnivåerna och lär dig mer om vår produkt.
Starter
Team
Business
Enterprise
Pris /månad (betalas årsvis)
Pris /månad (betalas månadsvis)
Applikationer Ett antal program för webben, datorn eller mobila enheter. Ta en titt under "Applikationer" i menyn för att läsa mer
Standardsvar Med hjälp av standardsvar så kan du återanvända förberedda textmassor med hjälp av korta "taggar" direkt under en pågående chat
Formulär före- och efter chatt Samla värdefull information innan- eller efter en chatt
Formulär vid stängd chatt Ta emot meddelanden när du inte är tillgänglig för att hantera chattar (hanteras som ärenden i LiveChat)
Betygsättning på handläggare Dina besökare har möjlighet att betygsätta den agent som har hjälpt dem
Detaljer om besökare Detaljerad information om dina besökare, exempelvis namn, e-post, geodata, vilken sida de besökt etc.
Support för flera webbsiter Du kan ha din chatt på flera webbsiter utan extra kostnad
Realtidsloggning av besökare Antalet besökare som du kan monitorera i realtid
Vidarebefordring av chatt Handläggare kan vidarebefordra pågående chattar till andra handläggare om en annan kompetens behövs för att lösa ärendet
Tagga chattar Tilldela taggar till chattar för att senare hitta dem enklare i chatthistoriken
Fildelning Dela exempelvis instruktioner, filmer, pdf:er etc. med dina besökare. Du kan även ta emot filer från de du chattar med.
"Smart routing" av chatt Smart fördelning av chattar mellan dina agenter
Manuell oruting av chatt Alla besökare hamnar i en kö. Chattar plockas manuellt av dina handläggare
Schemaläggning av agenter Schemalägg dina agenter för en smidig övergång mellan exempelvis skift.
Ärendehantering Tilldela tickets till handläggare, använd den innehållsrika dashboarden för att hålla koll på det aktuella läget
Ärenden från chatt Skapa tickets direkt från en chatt eller från chatthistoriken
Ärenden från e-post Vidarebefordra din e-post till LiveChat i form av tickets för att hantera alla dina ärenden på ett och samma ställe.
Formulär när chatten inte är tillgänglig Meddelanden som lämnas när du inte är tillgänglig sparas automatiskt som ärenden i LiveChat
Tagga ärenden Gruppera liknande ärenden och hantera dem enklare genom att använda dig av taggar.
Automatiserad uppföljning För att underlätta hanteringen av väntande ärenden så skickas det automatiskt ut påminnelser när det gått 3 dagar utan återkoppling. Efter 7 dagar så skickas det ut ett meddelande om att ärendet har ändrat status till "Resolved".
Daglig summering. En summering över dina handläggares aktiviteter som visar hur bra de hanterar chattar
LiveChat Dashboard En summering över de viktigaste nyckeltalen för LiveChatt
Hämta rapportdata via API Använd LiveChats API för att hämta information och använda informationen i andra sammanhang.
Enklare chattstatistik Grundläggande information om din LiveChat så som antal chatt, tillgänglighet och kundnöjdhet.
Statistik ärendehantering Mät effektiviteten och få en tydlig bild över dina ärenden.
Statistik av taggar Du kan filtrera statistik baserad på taggar som angetts.
Interaktiva rapporter Du kan klicka dig vidare i rapporterna för att få fram underliggande data
Statistik för agentgrupper Filtrera din statistik baserat på grupper för att exempelvis se hur det går för en specifik avdelning
Bemanningsprognos Baserad på historisk data så kan du se hur många agenter som behövs vid vissa tidpunkter för att effektivt kunna hantera dina besökare.
Handläggaraktivitet Den här rapporten visar när agenter är tillgängliga för chatt vid en viss tidpunkt. Rapporten ger dig möjlighet att hålla koll på agenters status och visar det grafiskt.
Schemalagda rapporter Du kan skapa schemalagda rapporter för valda delar av din verksamhet. Rapporterna kan levereras i flera olika format, bland annat CSV, TSV, XLS etc.
First response time Rapporten visar hur lång tid det tar i snitt för agenter att besvara inkomna chattar.
Average response time Se hur lång tid det tar för dina agenter att besvara meddelanden i pågående chattar. Rapporten ger en bra bild över effektiviteten hos din personal.
Mål Skapa mål som du vill uppnå under dina chattar, exempelvis försäljning, registrering etc. och följ hur många konverteringar dina chattar genererar.
Spåra försäljning Du kan knyta orderinformation och värde till dina chattar när de leder till en försäljning. Då kan du senare följa upp hur mycket värde dina chattar genererar genom att titta igenom historiken samt att kolla i rapporten "Sales Tracker report".
Automatiserade välkomstmeddelande Dina besökare kan automatiskt få ett erbjudande om att chatta och chatten kan även startas automatiskt.
Proaktiv chatt Var proaktiv och var den som inleder en chatt, jämför med att du går fram till en kund i din butik. Är extremt värdefullt i vissa scenarion.
Chatt anpassad för mobil Dina besökare kan problemfritt chatta med dig från dator, mobil eller platta.
"Eye-catcher" Med hjälp av färglada "eye-catchers" visar du att du är tillgänglig och kan på så sätt generera fler chattar med dina besökare.
Statistik Tydlig statistik över din effektivitet och kundnöjdheten.
256-bit SSL säker anslutning Vi säkrar våra anslutningar till LiveChat med hjälp av SSL-kryptering
Betrodda domäner Säkerställ så att din chattkod inte läggs på siter som inte kontrolleras av dig.
Lista över spärrade besökare Du kan hantera listor med spärrade användare som är blockerade från att chatta med dina agenter. Du kan hantera ip-adresser och bestämma hur länge en besökare skall vara spärrad.
Maskning av kreditkortsnummer Kreditkortsnummer är inte synlig vid chatt och de sparas inte i chatthistoriken
Inloggning med Google-konto Du kan använda ditt Google-konto för att logga in i LiveChat, då slipper du hålla reda på ytterligare ett lösenord.
2-stegsverifiering Förbättra din säkerhet genom att använda Google:s 2-stegsverifiering när du loggar in.
Begränsad åtkomst Du kan begränsa åtkomst till din LiveChat till specifika ip-adresser.
Ändringshitorik Lista över alla större förändringar som skett i LiveChats inställningar. Skickas efter önskemål.
Assistans kring säkerhet Våra specialister hjälper dig med "best practice" kring säkerhet och LiveChat.
Single Sign-On (SSO) LiveChat är förberedd för integration till företags- eller molntjänster (baserad på SAML 2.0)
Översättning av chattfönstret LiveChat har översatts till 39 språk.
Val av språk Du kan låta dina besökare välja språk i början av dina chattar.
Stöd för "höger till vänster" chatt LiveChat window offers native support for right-to-left languages, like Arabic and Hebrew. No need to dabble in CSS customization!
Pop-up eller inbyggt chattfönster. Du kan använda chattfönster som öppnas direkt på din webbsida alternativt i ett nytt fönster.
Teman Välj någon av de redan tillgängliga mallarna för chattfönstret för att få det att smälta in på din webbsida
CSS-anpassning av chattfönstret Du kan anpassa utseendet för ditt chattfönster och ändra funktioner med hjälp av CSS.
Egen logo i chattfönstret Du kan anpassa ditt chattfönster efter din profil genom att ladda upp en egen logo.
Chattknappar Välj bland ett antal färdiga chattknappar eller ladda upp egna för att skapa fler chattar
"White label" Med hjälp av CSS så kan du ta bort informationen "Powered by LiveChat" från chattfönstret.
Anpassning för flera varumärken Om du använder LiveChat på flera webbsiter så kan du anpassa utseendet för respektive site separat.
Monitorering Pågående chattar kan monitoreras för att träna nya agenter och för att säkerställa kvaliteten i chattarna.
Handläggarroller Du kan tilldela administrativa behörigheter till specifika användare.
Agentgrupper Fördela dina handläggare i grupper/teams baserat på kompetens eller organisationstillhörighet
Tidsgräns för inaktivitet Om en agent inte svarar i en pågående chatt så kan LiveChat automatiskt vidarekoppla chatten till en annan agent. Du bestämmer själv hur lång tid du vill låta dina kunder vänta.
Addons/Plugins Vi har ett stort antal appar och plugins från andra företag som går att ladda ner och använda i samband med dina chattar. Allt fårn CRM-system, e-handelsplattformar och helpdesk-lösningar.
Sociala medier Användbara integrationer till sociala medier håller samman din kommunikation.
API Genom att använda vårat API så kan du skapa egna integrationer till andra lösningar i din organisation.
Notifieringar Ramverk för att skapa egna notifieringar för dina integrationer
Kunskapsdatabas En samling av artiklar om grunderna med chatt och hur du kan använda det för att hjälpa dina kunder
24/7/365 Support via chatt Du kan kontakta oss direkt via chat från systemet eller via vår webbsida.
24/7/365 Support via e-post Vår support är även tillgänglig via e-post. Om du har några frågor, skicka gärna ett mail till oss (på engelska) till adressen support@livechatinc.com.
24/7/365 Support via telefon Om du inte vill chatta eller maila med oss så kan du även ringa.
Utbildning Utbildning som lär dina agenter hur du effektivt jobbar med LiveChat samt hur du bäst implementerar systemet i din verksamhet.
Support för utvecklare Våra utvecklare hjälper dig med hur du bäst implementerar LiveChat och hur du integrerar med befintliga lösningar i din organisation.
Juridisk hjälp Våra jurister hjälper dig med analys om vad som krävs för att du skall kunna jobba med LiveChat i din organisation.
Årsvis fakturering Istället för att använda ett kreditkort så kan du betala LiveChat via årlig faktura
Egen kontaktperson Du får en utsett "accound manager" som tar ansvar för att du lyckas med din implementation av LiveChat samt hur du bäst jobbar med systemet över tid.
Chatthistorik Titta på all historik och sök efter specifika chattar
Chatten skickad via e-post Dina besökare kan få chatthistoriken skickat till sig via e-post när chatten har avslutats.
Ja, vi tar betalt för varje konto som skapas oavsett om agenten är inloggad eller ej (finns även andra alternativ, ta kontakt med oss för mer information)
Nej, det är inga extra kostnader som tillkommer utöver den kostnad du betalar per licens (seat).
Antalet licenser/seats avgör hur många handläggare som kan logga in i LiveChat samtidigt. Fler licenser innebär att fler handläggare kan logga in och hantera dina kunder.
Nej, vi tillhandahåller endast systemet för dina handläggare. Däremot har vi ett samarbete med H1 Communication AB, de kan hjälpa dig med alla typer av frågor avseende kundtjänst och teknisk support för din verksamhet.
Du betalar enklast med hjälp av kreditkort. Tjänsten förlängs automatiskt efter varje betalningsperiod och du kan säga upp tjänsten när som helst. För större kunder och vid speciallösningar kan betalning erbjudas via faktura.
Vi försöker att leverera enkla, schyssta och tydliga tjänster till alla våra kunder. Läs här under vilka omständigheter som du kan få återbetalning (ENG).
Absolut, du får 15% rabatt om du tecknar dina licenser för 12 månader.
Jajjamen, känn dig fri att använda LiveChat på hur många webbsiter du önskar. Respektive webbsite kan separeras för dina handläggare genom att använda funktionen grupper i LiveChat.
När du behöver hjälp så kan du lita på våra supporthjältar. De är starka, de är snabba och de kommer hjälpa dig — oavsett tid på dygnet!
Maximera din site och din kanaler för
sociala medier. Vänd besökare till sälj, kunder till lojala fans.
Testa gratis i 14 dagar Testa utan kreditkort